روز سفید

۳ پیشنهاد برای وعده های غذایی بعد تمرین

۵ اسفند ۱۳۹۴

1- استفاده از پروتیین زودجذب؛ بعد از تمرین بدن نیازمند مقدار زیادی پروتیین برای بازیابی بافت های آسیب دیده خود میباشد

.پروتیین های زودجذب مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز بدون چربی ,سفیده تخم مرغ ,شیر کم چرب
از غذاهای گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس و... به هیچ عنوان مصرف نفرمایید.

2- استفاده از کربوهیدرات زود جذب؛ فرقی نمی کند که شما دارای تیپ بدنی اکتومورف،مزومورف و یا اندومورف باشید! در وعده غذایی بعد از فعالیت ورزشکار حتما باید کربوهیدرات زود جذب وجود داشته باشد زیرا بعد از انجام یک فعالیت سخت و سنگین ذخایر گلیکوژن خالی میشوند و بدن برای ترمیم بافت های خود به کربوهیدرات ها نیاز دارد پس از کربوهیدرات ها نهراسید و آنهارا به وعده غذایی بعد تمرین خود بیفزایید
کربوهیدرات های زودجذب شامل:
موز
سیب زمینی
برنج سفید
انواع آبمیوه های طبیعی
به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن 0.8 گرم کربوهیدرات زود جذب بعد از تمرین میل نمایید.


بدنسازی و تناسب اندام